wz
 

Internetové stránky o železniční tratě 137 Chomutov - Vejprty ...  Websiten für die Bahnlinie 137 Komotau - Weipert.

Hl. stránka

Popis tratě

Historie

Fotogalerie

Vozidla

Stanice

Jízdní řády

Pro Vás ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Zástupci spolku se setkali se zástupci

Ústeckého kraje

Dne 24.3.2015 se zúčastnili členové našeho spolku jednání v budově krajského úřadu Ústeckého kraje ohledně budoucnosti Vejprtské dráhy. Za spolek se jednání zúčastnili pan Martášek st., Kosina a Drobný; za Ústecký kraj to byli radní pro dopravu pan Jaroslav Komínek, dále vedoucí odboru dopravy pan Franěk a specialista na dopravu ÚK.

V úvodu jsme poděkovali za to, že si na nás pánové udělali čas a představili jsme cíle našeho spolku. Pánové z kraje nám sdělili, že na Vejprtskou trať, jakožto i jiné tratě se silným turistickým potenciálem (Švestková, Doupovská dráha, apod.) je zpracována studie a s jejími výsledky nás zevrubně obeznámili. Vejprtská trať je v rámci těchto tratí, co se týče důležitosti na pátém místě, a to hlavně kvůli příhraničnímu spojení, které však bohužel ke grafikonu zaniklo. Následovalo přednesení našich návrhů. Prvním z nich bylo posunout odjezd prvního ranního vlaku zpět na 8.hodinu ranní, místo současné 10.hodiny. Bylo nám vysvětleno, že odjezd na 10.hodinu se realizoval z důvodu eliminace souběhu s autobusovou dopravou (autobus odjíždí z Chomutova v 8:04). Dalším důvodem má být zlepšení možnosti dojíždět za tratí ze větších vzdáleností (Plzeň, Rakovník, Praha, K.Vary..). Z těchto důvodů se proto s posunutím odjezdu vlaku nepočítá. Dalším bodem jednání byla informace o možném prodloužení spojů do německého Cranzhalu. Zástupci Ústeckého kraje nám sdělili, že o ničem takovém oni nejednají a že z Vejprt do Německa jezdí autobusová linka DÚK. Ta prý pro zamýšlené přepravní proudy postačuje a může sloužit i při přestupu z vlaku od Chomutova.

Dalším naším návrhem bylo zachování celoročního víkendového provozu, kvůli čemuž se podepisovala i petice. Bylo nám sděleno, že s obnovením provozu v tomto rozsahu se nepočítá, jelikož jsou vlaky v tomto GVD vedeny pouze v období, kdy jsou dle předešlých sčítání z minulých let nejvíce využívány. Vlakové kilometry tímto ušetřené byly prý použity jinde. Zároveň jsme ale byli ubezpečeni, že se s dalším omezováním provozu na této trati nepočítá. Do roku 2019 by zde měl být zachován stávající model s tím, že po roce 2019 bude na trati jezdit nově vysoutěžený dopravce, kterým mohou, ale nemusí být České dráhy. Zároveň jsme se dozvěděli, že v podstatě žádná z obcí podél trati nemá o trať zájem, a také proto budeme iniciovat jednání s jednotlivými obcemi. Řeč byla i o mimořádných vlacích, např. Mikulášská jízda, apod. V tomto ohledu by mohla nastat oboustranně výhodná spolupráce, ale vše záleží na dalším jednání. Po rozloučení se zástupci Ústeckého kraje jsme byli odevzdat petici na podatelně úřadu.

Za spolek Vejprtská dráha/Weipertbahn

Martin KOSINA, kulturní referent