wz

Internetové stránky železniční tratě 137 Chomutov - Vejprty ...  Website für die Bahnlinie 137 Komotau - Weipert.

HLAVNÍ MENU :

   

Hl. stránka

Slavnostní jízda ke 140. výročí železniční tratě 137

 

 

 Chomutov - Vejprty a den otevřených dveří v depozitáři NTM v chomutovské depu

V sobotu 4.2.2012 proběhla slavnostní jízda ke 140. výročí železniční tratě 137 Chomutov - Vejprty a zároveň byl zpřístupněn pro návštěvníky depozitář Národního technického muzea.

Slavnostně vyzdobená souprava ve složení 810 152-9 + 010 + 010 + 810 288-1 vyjela z chomutovského depa v 7:20 a kolem půl osmé byla přistavěna na první kolej, služebně kolej pátou. Všechny čtyři vozy slavnostního vlaku byly zaplněny skoro až do posledního místečka a do Vejprt se vydalo přes 140 cestujících. Hned v první stanici na trati, tj. Černovice u Chomutova, proběhla první fotozastávka. Po vyjetí z Černovic vlak pokračoval dále směr Křimov. Počasí nám v tento den přálo. Celou cestu bylo jasno bez mráčků a svítilo sluníčko. Pro fotografování to byl den jako stvořený. Po celé cestě jsme podél tratě potkávali skupinky fotografů (chtěl jsem je poprosit touto cestou, jestli by někdo z vás nebyl tak hodný a neposlal mi na e-mail fotky, které bych rád zde zveřejnil). Po příjezdu do stanice Křimov proběhla opět další fotozastávka. Zatím co se náš strojvedoucí hlásil dirigujícímu dispečerovi, zájemci o fotografovaní ve stanici fotografovali jako o život. Protože ohlášení dirigujícímu dispečerovi trvá strojvedoucímu necelé dvě minuty, všichni stihli využít čas pro focení a nikdo nezdržel vlak ani o jedinou minutku, a za to Vám děkuji. Po odjetí z Křimova pokračoval náš vlak ve směru Kovářská. Počasí bylo přímo ukázkové, a proto se cestou nabízely krásné výhledy.

Možná byli trochu zklamáni cestující, kteří se těšili na nějaký ten adrenalin v podobě zapadnutí vlaku do závěje, ale celá trať byla připravená a vyfrézovaná, takže k žádné mimořádnosti nedošlo. Venkovní teplota byla až -18°C, ale všechny vozy byly příjemně vytopené, takže cestující včetně dětí nepocítili nepřízeň zimního počasí.
Ve stanici Kovářská proběhla opět další fotozastávka a náš strojvedoucí se opět hlásil dirigujícímu dispečerovi do Chomutova. Celou cestu z Chomutova až do Vejprt se o pohodlí cestujících starala děvčata z palubního personálu, kterájim nabízela čaj, limonádu a instantní kávu. Cesta do Vejprt utekla docela rychle. Ve Vejprtech všichni cestující vystoupili. Někteří se šli podívat do města a ostatní využili prohlídky železniční stanice. Vše ale bohužel nevyšlo podle plánu. Motorová německá jednotka DB 642 Desiro na vlaku číslo 5299, která směřovala do Chomutova, bohužel cestou z Chemnitzu HBf srazila člověka. Proto jsme museli jet zpět do Chomutova s naší českou soupravou 810 152-9 + 010 + 010 + 810 288+1. Za tuto mimořádnost na naší akci bych se Vám chtěl omluvit. Proto muselo být povídání o trati upraveno tak, že probíhalo v posledním voze. Cestující z Německa přivezl autobus náhradní dopravy. Cestou zpět obsazení vlaku čítalo přes 170 cestujících. Atmosféra ve vlaku byla příjemná. Po cestě jsme opět ve stanicích Kovářská, Křimov a Černovice provedli krátké fotozastávky.
Po přijetí slavnostního vlaku do Chomutova část cestujících vystoupila, ale většina z nich odjela naším vlakem směr chomutovské depo. V depu náš vlak zastavil přímo u vchodu do depozitáře a návštěvníci se vydali na prohlídku depozitáře Národního technického muzea.
Odpolední část našeho programu využilo už méně lidí než ráno, přesto do Vejprt vyjel plně obsazený motorový vůz 810 152-9.

Doufám, že se vám všem naše akce líbila a chtěl bych všem moc poděkovat za hojnou účast. Máme v plánu další podobné akce zhruba v polovině letních prázdnin.

Na závěr mého souhrnu bych se Vám chtěl omluvit za nevhodné chování pana vlakvedoucího SVČ Chomutov, který slavnostní vlak bohužel doprovázel, neustále vyvolával nějaké konflikty a nedokázal pochopit, že se jedná o akci slavnostní.


Mé velké poděkování patří hlavně Tomášovi Horákovi, který se do organizování akce zapojil na 100% a dokázal zařídit nemožné věci. Dále bych chtěl poděkovat federaci strojvůdců za podporu při akci, paní Jarmile Ježilové za přispění výzdoby na vlak a fotodokumentaci, Tomášovi Zavadilovi,  Filipovi Šlampovi za pomoc při akci a videodokumentaci akce a Ondrovi Houškovi, Ádě Bláhové, Simče Szabové a Kátě Hamouzové za výborně vykonanou práci palubního personálu. Děkuji také panu Jiřímu Střechovi a jeho kolegům z NTM za otevření depozitáře. Na výzdobě vlaku se svými obrázky podílely děti ze Základní školy Chomutov, Akademika Heyrovského 4539. Naše velké poděkování patří i Českým drahám a.s. za nasazení vetší soupravy a paní Ing. Haně Kreslové z KCOD Ústí nad Labem.

 

Posádka slavnostního vlaku :
strojvedoucí : Ing. Tomáš Horák, Ladislav Palkoska
hlavní organizátor : Ladislav Drobný
vedoucí palubního personálu : Ondra Houška
palubní personál : Adéla Bláhová, Simona Szabová, Kateřina Hamouzová

                  

Foto z akce :

         

Videa :