wz

Internetové stránky o železniční tratě 137 Chomutov - Vejprty ...  Website für die Bahnlinie 137 Komotau - Weipert.

Hl. stana

Popis tratě

Historie

Fotogalerie

Vozidla

Stanice

Jízdní řády

Pro Vás ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motorový vůz - ČD 810

Motorový vůz řady 810 je v České republice nejrozšířenějším vozidlem. Včetně dvou prototypů, vyrobených v roce 1947 - 1984, bylo pro bývalé Československé státní dráhy vyrobeno v letech 1975 - 1984 celkem 678 kusů. Vůz je určen pro provoz ne vedlejších tratích a to buď samostatně, nebo s jedním až dvěma přípojnými vozy řady 010, které mají s motorovým vozem vzhledově shodný tvar. Na tehdejší dobu byl vůz moderně řešen, vybaven zářivkovým osvětlením, výkonným topením a centrálním zavírání dveří.                                                                                                  Pohonnou jednotku tvoří naftový motor Škoda ML 634 a hydromechanická převodovka Praga 2M70s třemi jízdními stupni. Pomocným strojům patří kompresor s příslušenstvím pro výrobu stlačeného vzduchu a alternátor pro výrobu elektrické energie.                                                                     Motorové vozy řady 810 postupně plně nahradily dosluhující vozy řady M131.1 (Hurvínek). V průběhu let si provoz vyžádal mnohé technické úpravy jak motorových vozů samotných, tak i úprav, nutných pro provoz souprav, spojených z vozů motorových a přívěsných. S těmito motorovými vozy se můžeme setkat na vedlejších tratí ČD, ale zároveň i na hlavních tazích, kde zajišťují provoz hlavně v nočních hodinách.                                                Motorové vozy jsou na některých tratích rekonstruovány na tzv., že cestující si zakupuje jízdenku na neobsazených zastávkách ve výdejním automatu přímo v motorovém voze. Některé vozy byly také přeznačeny na řadu 809, kde jízdenky pro cestující vydává strojvedoucí. U železnic Slovenské republiky mají ještě celkově rekonstruované vozy na řadu 811.

Výrobce Vagónka Studénka
Uspořádaní náprav 1' A'
Trvalý výkon 155 kW
Délka přes nárazníky 13970 mm.
Max. rychlost 80 km/hod.
Hmotnost 19t
Přenos výkonu hydromechanický

FOTO :